«منصور» با امکانات کم، نتیجه محترمی را رقم زد/ امیدوارم تصویرسازی از قهرمانان ملی سینماییتر شود
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۵۷۳۲
محمدرضا مقدسیان منتقد سینما، در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فیلم سینمایی «منصور» گفت: این فیلم به لحاظ سینمایی فیلم فوق العادهای نیست؛ اما ایده مهمی دارد. فیلم «منصور» افرادی مثل شهید ستاری را از قالب یک اسم خارج کرده و آنچه بوده را به مخاطب نشان داده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: مردم هر کشوری اگر اندکی تعقل داشته باشند، باید قهرمانان خود را قدر بدانند و بشناسند. ساز و کار فرهنگی هر کشوری هم باید تلاش کند قهرمان هایش را همان طور که هستند، نشان دهد؛ نه اینکه بخواهد جایگاه آنها را تقلیل و یا ماهیت بسیار دست نیافتنی به آنها بدهد و این یک رسالت ملی است. فیلم «منصور» هم شهید ستاری و اقدامات ایشان و گروهش را نشان میدهد.
این منتقد سینما درباره لزوم پرداخت به قهرمانهای ملی در آثار سینمایی اظهار کرد: سینمای ما به قهرمان نیاز دارد و چه بهتر که این قهرمانان واقعی باشند؛ مثل شخصیت احمد متوسلیان در فیلم «ایستاده در غبار»، اما امیدوارم به لحاظ تکنیکی هم اتفاقات بهتری در سینمای ما بیفتد و تصویرسازی از قهرمانان ملی باشکوهتر، سینماییتر و هیجان انگیزتر باشد.
وی افزود: سازندگان فیلم «منصور» مثل دیگر از فیلمها تلاش کرده اند در این عرصه حرکت کنند؛ به نظرم به نسبت هزینههای زیادی که صرف ساخت سایر آثار میشود و کمترین نتیجه هم حاصل میشود، فیلم «منصور» با بضاعت مالی کم توانسته نتیجه محترمی را رقم بزند. پرداخت به قهرمان ملی آنقدر برای من محترم است که فعلاً به ایرادات فنی اثر اعم از کارگردانی و فیلمنامه نمی پردازم.
مقدسیان در ادامه ارزیابی خود از ایفای نقش شهید ستاری توسط محسن قصابیان را اینگونه مطرح کرد: محسن قصابیان از بازیگران قدیمی سینمای ایران است که متأسفانه مدت زیادی در عرصه نبود و با فیلم «منصور» بازگشت خوبی به سینما داشت. او تا حدی که فیلمنامه و شخصیت پردازی و توان کارگردان اجازه میداد، در ایفای نقش شهید ستاری موفق بوده است؛ همین که مخاطب دیالوگهای او را میشنود و احساس میکند یک نفر حرف دلش را میزند و با باندبازی و فساد و مصلحت طلبی مبارزه میکند، همدلی برانگیز است.
او در پایان گفت: هر آدمی که اندک سلامت روان و عرقی به کشورش داشته باشد، قهرمانهای ملیاش برایش مهم هستند. من فکر میکنم حتی خواندن شیوه حیات و زندگی شهید ستاری هم غرورانگیز است، چه رسد به اینکه بخشی از آن را روی پرده سینما ببینیم.
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر فیلم منصور شهید ستاری شهید ستاری
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پارسا پیروزفر و اخاذی از زنان ثروتمند ؛ سکانسی که پربازدید شد | ببینید
به گزارش همشهری آنلاین، عاشقانه تاریخی «مست عشق» با حضور پارسا پیروزفر و شهاب حسینی که این روزها رکورد گیشه سینما را با ۵۰۸,۶۸۷,۵۲۵,۰۰۰ ریال در کمتر از دو هفته شکسته، دوباره اسم پارسا پیروزفر را نقل محافل سینمایی کرده است. این درحالی است که به زعم منتقدان جدی این فیلم هم با وجود ایراد و اشکال های فراوان، حضور چهره کاریزماتیک و محبوب این بازیگر روی پرده نقره ای یکی از دلایل اقبال و فروش این فیلم یه حساب میآید. به نظر میرسد پارسا پیروزفر که همچنان در شمایل جوان خوش سیما و معصوم سینما ۵۰ سالگی را از سر گذرانده، مسیر حرفهای و بی حاشیه اش را در سینما به آرامی طی میکند.
پیروزفر با داشتن چهره، فیزیک و استایل بازی منحصر به خودش، شانس بازی در نقش های منفی و بدمن های سینما به ندرت، نصیبش شده و همان معدود نقشهای منفی سینما نظیر یوسف «مهمان مامان» مهرجویی یا بهمن خان سریال «یاغی» بیشتر از ایجاد تنفر و انزجار، مخاطب را با او سمپات میکند.
فیلم سینمایی «نقاب» و نقشی که پارسا پیروزفر در آن دارد شاید تنها موقعیت سینمایی است که به پارسا پیروزفر جوان این فرصت را داد تا شرارت و خباثت را از پشت چشمان معصومش بیرون بکشد و شمایلی متفاوت از پارسای محبوب را به رخ مخاطب بکشد.
فیلمی ساخته کاظم راستگفتار که یکی از پدیدههای گیشه سال ۱۳۸۴ شد و سکانسهایی از آن همچنان در میان طرفداران و مخاطبان سینما دست به دست می شود. پارسا پیروزفر در این فیلم نقش پسر خوشسیما اما شیادی را بازی میکند که علاوه بر تبحر در قمار و بازی پوکر با ورود به زندگی زنان ثروتمند از آنان اخاذی میکند. او با امین حیایی همدست میشود و به سراغ زنان ساده اما سرمایه دار میرود و با رابطه گرفتن و فیلمبرداری و تهدید و اخاذیهای کلان از آنها جدا میشود.
کاراکتر نیما در فیلم «نقاب» تا قبل از قاچاقچی بیرحم سریال «یاغی» تنها نقش منفی کارنامه حرفهای این بازیگر محسوب میشود.
فیلم رکوردشکنی که نقدهای تند و تیزی را متحمل شد ؛ ماجرای مست عشق پارساپیروزفر و شهاب حسینی | وقتی کمدی دیگر پیشتاز فروش نیست
کد خبر 849570 منبع: همشهری آنلاین برچسبها خبر مهم پارسا پیروزفر بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران